29 juni 2018 - Werkbezoek aan NVP

Op vrijdag 29 juni organiseerde het Thematisch Netwerk Financiën weer een werkbezoek, ditmaal aan de Nederlandse Vereniging van Participatiemaatschappijen. De werkbezoeken van het Thematisch Netwerk bieden de mogelijkheid tot het beter leren kennen van financieel Nederland. Er vindt een inhoudelijke discussie plaats en er is ruimte voor een borrel.

Na het geslaagde werkbezoek bij de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) in juni 2017, bracht het Netwerk nu een bezoek aan de Nederlandse Vereniging van Participatiemaatschappijen (NVP) – de branchevereniging van private equity en venture capital in Nederland. Het werkbezoek vond plaats bij een van de leden; AAC Capital aan de Zuidas in Amsterdam. Hiermee leerden wij ook gelijk een lid van de NVP kennen alsmede het werk dat AAC Capital doet!

Tijdens de bijeenkomst werd toegelicht en besproken wat de NVP doet voor haar leden en welke rol Private Equity en Venture Capital spelen in Nederland. Zowel directeur Tjarda Molenaar als plv. directeur Marc van Voorst tot Voorst waren aanwezig zijn om alle vragen te beantwoorden. Vanuit AAC Capital was Marc Staal, managing partner, aanwezig om toelichting te geven over de werkzaamheden. Kortom, een samenkomst van een breed scala aan sprekers, achtergronden en experts, wat leidde tot interessante discussies.